Slavnostního křtu se zúčastnil i Josef Fronc, který vytvořil řadu maxikaret parníku s příležitostným razítkem.
maxikarta parník Vyšehrad vydaná Sekcí sběratelů CM vytvořil Josef Fronc |
Byť jde o příležitostné razítko k vydání a křtu známky s parníkem Vyšehrad, lze díky námětu kotvy a kormidla sáhnout i po dříve vydaných známkách s parníky a vytvořit další varianty maxikaret.
maxikarta parník Primátor Dittrich vydaná Sekcí sběratelů CM vytvořil Josef Fronc |
Obě výše uvedené maxikarty obdrží zájemci registrovaní k odběru maxikaret vydávaných sekcí.
Další maxikartu s příležitostným razítkem vytvořil Josef z pohlednice vydané Českou poštou.
Poslední tři maxikarty vytvořil Josef z edice pohlednice Paroplavby, které nechala Pražská paroplavební společnost vyrobit z dosud nepublikovaných fotografií. Pohlednice o atypických rozměrech 13 x 21cm byly v prodeji po dobu akce na parníku. Zájemci o hotové maxikarty (viz níže) mohou kontaktovat Josefa Fronce na mail fronc(at)cbox.cz
Vraťme se ještě krátce v technických parametrech k tomuto monumentu, který bezmála osm desetiletí brázdí nejen pražské vody. Parník Vyšehrad je dlouhý 62 metrů. Jeho šířka je 6 metrů. Výkon parního stroje je 165 kW (220 k) při 42 otáčkách za minutu. Maximální kapacita je 350 osob, z toho je 200 míst k sezení uvnitř lodi a 150 míst na vyhlídkové slunné palubě. Podle dobového prospektu měla loď dosáhnout rychlosti až 20 km/h, ve skutečnosti byla maximální rychlost na klidné vodě asi 17 km/h.
ze sbírky Josefa Fronce |
Poslední tři maxikarty vytvořil Josef z edice pohlednice Paroplavby, které nechala Pražská paroplavební společnost vyrobit z dosud nepublikovaných fotografií. Pohlednice o atypických rozměrech 13 x 21cm byly v prodeji po dobu akce na parníku. Zájemci o hotové maxikarty (viz níže) mohou kontaktovat Josefa Fronce na mail fronc(at)cbox.cz
Vraťme se ještě krátce v technických parametrech k tomuto monumentu, který bezmála osm desetiletí brázdí nejen pražské vody. Parník Vyšehrad je dlouhý 62 metrů. Jeho šířka je 6 metrů. Výkon parního stroje je 165 kW (220 k) při 42 otáčkách za minutu. Maximální kapacita je 350 osob, z toho je 200 míst k sezení uvnitř lodi a 150 míst na vyhlídkové slunné palubě. Podle dobového prospektu měla loď dosáhnout rychlosti až 20 km/h, ve skutečnosti byla maximální rychlost na klidné vodě asi 17 km/h.
virtuální prohlídka parníku
Na závěr jedna zajímavost. Původní parník Vyšehrad z roku 1866 byl v roce 1937 přejmenován na Zbraslav. Dalším parníkem, který nesl jméno Vyšehrad, byl Primátor Dittrich z roku 1891. Třetím parníkem Vyšehrad byl i parník Dr. Edvard Beneš.
Josefovi díky za všechny zaslané ukázky.
PK
zdroj: wikipedia.org
paroplavba.cz
Žádné komentáře:
Okomentovat