Motivem poštovní známky je letištní věž s přistávajícím historickým letadlem. V levém horním rohu vlaje vlajka České republiky.
ze sbírky Martina Hlavatého |
Za osm desítek let se plocha letiště zvětšila desetkrát. Letiště odbavilo více než dvě stě milionů cestujících ve více než čtyřech milionech letů. Prvním civilním letištěm v Praze bylo letiště ve Kbelích, nicméně koncem dvacátých let minulého století se ukázalo, že už kapacitně nevyhovuje, a proto tehdejší vláda rozhodla o vybudování ruzyňského letiště.
ze sbírky Zbyška Veselého |
Dne 24. 7. 1933 byly zahájeny stavební práce. Letištní areál zahrnul 108 hektarů, z nichž 35 připadlo na zastavěnou část letiště, tedy provozní objekty, komunikace a ostatní zařízení. Dráhový systém tvořily travnaté vzletové a přistávací dráhy.
ze sbírky Martina Hlavatého
Terénní úpravy letištní plochy trvaly necelý rok a bez mechanizace bylo přesunuto 570 tis. m3 zeminy a oseto 90 ha ploch. Základní výstavba trvala 44 měsíců a byla dokončena 1. 3. 1937, do provozu bylo letiště uvedeno 5. 4. 1937.
ze sbírky Zbyška Veselého |
Po osmdesáti letech od zahájení výstavby je Letiště Václava Havla Praha moderním vzdušným přístavem a vstupní bránou do České republiky. (text zdroj: cpost.cz)
Maxikarty vznikly na přepážce pošty Praha 68, která se nachází mezi 1. a 2. letištním terminálem. Kolegům díky za pěkné ukázky.
PK
Žádné komentáře:
Okomentovat