středa 30. března 2016

Maxikarta k 60. výročí SÚJV, DUBNA

Těší mne, že vám opět po čase mohu představit další zapálenou příznivkyni analogických pohlednic - paní (slečnu) Nikolu Najmanovou z Prahy. Nikola mne před časem oslovila, aby si blíže ujasnila pravidla sbírání analogických pohlednic a zároveň zmínila, že tu a tam je již sama zkouší vytvářet. Když mi včera zaslala maxikartu k 60. výročí SÚJV, požádal jsem ji o krátké představení. Níže tedy publikuji pár slov, které mi o sobě napsala a jimiž vyjadřuje nemalou dávku nadšení pro věc. Je to pěkné počtení, které mi připomíná mne ve svých sběratelských začátcích. Nikole držím pěsti ve zdokonalování a přeji hodně pěkných výtvorů. Pavel

Jsem revoluční dítko, takže v těch frontách na známky a na razítka většinou působím trošku nepatřičně (většinou zde bývám nejzelenějším benjamínkem). Pracuji v marketingu. Moje koníčky jsou spojené s tvořením všemožných věcí - jsem rukodělně založený člověk. K CM jsem se dostala přes postcrossing, kterému jsem se začala věnovat loni v říjnu. Cca měsíc po zapojení do projektu mi přišla z Austrálie nádherná CM se starým filmovým plakátem, zde k nahlédnutí https://www.postcrossing.com/postcards/AU-462343. A tak jsem se zamilovala. České mám už skoro všechny (chybí mi pár těch nejdražších - musím počkat na Vánoce), pár CM mám z Indonésie, Singapuru, Švédska, Ruska a Běloruska. Moje sbírka dnes čítá okolo 80 CM. Nezaměřuji se na jednotlivá témata, spíše je to "kus od kusu", jak se mi co líbí. Když jsem CM začala sbírat, zjišťovala jsem si o nich podrobné informace, a tak jsem narazila na váš blog (za který vám moc děkuji, protože je to parádní věc). Zde jsem se dozvěděla, že CM můžu i vyrábět, což mě jako tvořivého člověka přímo nadchlo. 
Obecně, když si vyrábím CM, tak většinou vytisknu známku v reálné velikosti (a pokud je k dispozici razítko, tak i to), a pak hraju škatulata hejbejte se na vybraných pohlednicích, jak by to asi tak mohlo vypadat. Asi trochu dětské, ale tohle mě hodně baví a navíc mi to dovolí udělat si lepší představu o výsledku. Takže takto trochu ve zkratce-nezkratce k mé cestě k CM.


vytvořila Nikola Najmanová

K maxikartě 60 let SÚJV.
Jak jsem již psala, i pro mě (člověka z fyziky více méně propadajícího, který je spíše humanitně zaměřený) to byl dosti oříšek. Nakonec jsem tedy vybrala to, co mi lahodilo oku - bohužel, nic hlubšího v tom není. Pro razítko jsem byla na příležitostné přepážce, která byla umístěna v Ústavu technické a experimentální fyziky ČVUT. Zde byla přítomna i větší část vedení tohoto ústavu a mimo jiné také alba s filatelistickými materiály souvisejícími s fyzikou - FDC, známky, pohlednice (moc pěkné pokoukání). Nechala jsem CM schnout vedle na stole (pohlednice nemá moc dobrý povrch, schnulo to velice dlouho), kde si jí všimnul vedoucí ústavu. Ptal se mě, kde jsem pohlednici koupila a jestli se jedná o tu tzv. maxikartu. Tak jsme se dali do řeči a on si povzdechnul, že je škoda, že ho to také nenapadlo, že by si také něco takového vyrobil, že by se to v Dubně líbilo. A tak slovo dalo slovo a já si domu ze svých 2 odnesla jen jednu a druhou poslala na výlet do Ruska...
Jsem opravdu začátečník, takže věřím, že ještě dělám spoustu chyb, ale snažím se zlepšovat. Snad bude každá další lepší a lepší. Dělám to sice jen pro potěchu svého oka (a pár přátel), ale proč to nedělat pořádně, že?
Nikola

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...