pondělí 2. prosince 2013

Aktuální výstava v Poštovním muzeu

V období od 19.11.2013 do 23.2.2014 pořádá pražské Poštovní muzeum další z řady výstav věnovaných autorům poštovních známek. Ta současná představuje dva významné výtvarníky - Evu Haškovou a Jana Mageta. Výstava přibližuje oba autory nejen jako tvůrce poštovních známek, ale také jako výtvarníky. Na výstavě jsou ke zhlédnutí velkoformátové grafiky od Evy Haškové i ilustrační a sochařská tvorba Jana Mageta. Výstavu doplňují fotografie z prostředí ateliérů obou výtvarníků od Martina Říhy.
Eva Hašková vstoupila do známkové tvorby v roce 1996 výtvarným návrhem známek emise Krásy naší vlasti - Zelená hora a Loreta.



Se svými výtvarnými návrhy se již dříve účastnila vypsaných soutěží České pošty. V roce 1995 s návrhem k emisi Historické stavební slohy a v roce 1998 k emisi Znamení zvěrokruhu. V posledních letech připravila výtvarné návrhy ke známkám Europa - pozvání do vydavatelské republiky (2012) a Krásy naší vlasti - 700 let města Nový Jičín (2013).



Pro rok 2014 připravuje Eva Hašková svojí pátou poštovní známku Opava 1814 – 200 let muzejnictví.
Jan Maget vstoupil do známkové tvorby o něco později, v roce 2010, rovněž v emisi Krásy naší vlasti - Klatovy a Štramberk.




V současné době pracuje Jan Maget na výtvarném návrhu poštovní známky k výročí vyhlášení Velké války s názvem Obětem I. světové války.
Na příležitostné přepážce, která proběhla v sobotu 23. listopadu vytvořil Martin Hlavatý řadu maxikaret ke známkám, které oba výtvarníci navrhli.
PK
zdroj: www.postovnimuzeum.cz

1 komentář:

  1. Je pěkné, že se najdou tvořitelé, kteří chtějí zdokumentovat za každou cenu nějaké příležitostné razítko. Neuvědomují si však, a že i náš sběratelský obor se řídí určitými pravidly. V nich je uvedeno, že architektonické památky mají být oraženy výhradně razítky z místa, kde se architektonická památka nachází. Působí proto na mne rozpačitě CM Klatov, s razítkem Praha 1, či CM Tančící dům v Praze oražený razítkem s vyobrazením Vávrova domu. Kdo si dá po letech tu práci, aby zjistil, že se v PM konala výstava tvůrců známek, které jsou na CM použité? Navíc některé CM jsou vytvořené ke známkám starších deseti let, což je porušení dalšího pravidla (4 roky od data vydání). Tito tvořitelé komplikují práci budoucím jurymanům, kteří budou muset rozhodovat v případě, že se takové "CM" objeví někdy ve výstavním exponátu. Bude nutné umět rozlišovat CM od pravých CM a suvenýrů, které jsou vytvořeny bez pravidel.
    Josef Fronc, vedoucí sekce CM

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...